Tuesday, 11 October 2011

sAlaHkah m3NciNtaiMu..??

saat pena tanpa bebola memadahkan sanjungan:

Salahkah bila ku mencinta Salahkah bila ku memuja
Kaulah yang terindah Kau yang selalu ku cinta
Janganlah pernah kau mencoba Membagi cinta yang ku punya
Jadikan diriku, raja di dalam hidupmu



Salahkah diriku bila aku
mencinta Salahkah diriku bila aku memuja
Dengarkanlah aku, suara hatiku Aku ini cinta denganmu
Kurang apa aku
mencintai dirimu Kurang apa aku menyayangi dirimu
Bukalah hatimu, terima
cintaku Aku ingin bersama dirimu

Salahkah bila ku
mencinta Salahkah bila ku memuja
Jadikan diriku, raja di dalam hidupmu
Salahkah diriku bila aku
mencinta Salahkah diriku bila aku memuja
Dengarkanlah aku, suara hatiku Aku ini
cinta denganmu

Kurang apa aku
mencintai dirimu Kurang apa aku menyayangi dirimu
Bukalah hatimu, terima
cintaku Aku ingin bersama dirimu

Salahkah bila ku
mencinta Salahkah bila ku memuja
Kaulah yang terindah Kau yang selalu ku
cinta
Salahkah diriku bila aku mencinta Salahkah diriku bila aku memuja
Dengarkanlah aku, suara hatiku Aku ini cinta denganmu

Kurang apa aku mencintai dirimu Kurang apa aku menyayangi dirimu
Bukalah hatimu, terima cintaku Aku ingin bersama dirimu

Salahkah diriku bila aku mencinta Salahkah diriku bila aku memuja
Dengarkanlah aku, suara hatiku Aku ini cinta denganmu
Kurang apa aku mencintai dirimu Kurang apa aku menyayangi dirimu
Bukalah hatimu, terima cintaku Aku ingin bersama dirimu

Salahkah bila ku mencinta
Salahkah bila ku memuja
Kaulah yang terindah
Kau yang selalu ku cinta .............................................................................
~.terbang burung terbang.~
oit takkan burung berlari pulak

Thursday, 29 September 2011

s3pAsaNg s3paTu

slm ukhwah slm 1 dunia,

saat tinta maya yang tiada bermata mencoretkan kata-kata:
"mentari di awanan biru menyapa langit tidaklah perlu
burung berkicauan riang nan syahdu bak merdunya lagu
saat diri datang nan rindu terpejam lena mata yang sayu
kasih dirimu manis semanis madu aku terpaku tertunduk malu"


titisan sauna mata

lantas air mata mengalir ........
ini kisah untuk tatapan mata adanya sendiri









Kiri      : Kanan, apakah kau ingat, saat pertama kali kita saling jatuh cinta?
Kanan  : Mungkin sejak pertama kali tukang sepatu membuat kita, sepasang sepatu merah yang serasi.
Kiri      : Apakah kau yakin kita memang saling mencintai kerana kita diciptakan sebagai pasangan?
Kanan  : Kenapa tidak?
Kiri      : Kenapa tidak??

Kiri      : Lalu, kalau kamu memang mencintaiku, kenapa selama ini kau tak pernah ucapkan, “Kiri, aku cinta  kamu”?
Kanan  : Kerana itu hanya kata-kata. Tak perlu diucapkan, yang penting kau tahu yang ada di hatiku untukmu.
Kiri      : Jadi, apakah kau mencintaiku?
Kanan  : Hmmm...
Kiri      : Hmmm... Hmm?
Kanan  : Hmmm...
Kiri      : Kenapa sulit sekali mengucapkan cinta?
Kanan  : Kau sudah menanyakan ini ratusan kali, kenapa masih terus bertanya?
Kiri      : Kerana kau tak pernah menjawab dengan jelas.
Kanan  : Jadi kau mahu penjelasan?
Kiri      : Aku mahu diyakinkan. Sekali saja aku ingin mendengar kau mengatakan cinta padaku...
Kanan  : Hanya dengan kata-kata?
Kiri      : Hanya itu yang ku mahukan.
Kanan  : Jadi kau hanya mahu kata-kata?
Kiri      : Aku mahu diakui.
Kanan  : Kau sudah diakui.
Kiri      : Diakui apa?
Kanan  : Kau adalah pasanganku.
Kiri      : Pasangan yang kau ..., apa?

Kanan  : Kecoht betul kau ini. Hal simpel seperti ini kau buat jadi masalah yang rumit. Yang penting kan kau tahu letakmu di hatiku.
Kiri      : Kau yang membuatnya rumit. Apa susahnya menyatakan cinta kalau kau memang mencintai pasanganmu?
Kanan  : Itu hanya kata-kata, kiri!
Kiri      : Kerana hanya kata-kata itulah, kenapa jadi begitu sulit?!
Kanan  : Kau tak mahu kata-kata dari pasanganmu, kau mahu cintanya! Dan cinta bukan sekadar kata-kata... Kata-kata hanyalah sesuatu yang sangat bersifat permukaan saja.
Kiri      : Kalau memang yang hanya bersifat permukaan itu boleh membahagiakanku, kenapa kau tidak memberikannya untuk membuatku bahagia? Bukankah itu sangat ringan?
Kanan  : Jadi kau hanya mahu kata-kata...?
Kiri      : Aku mahu diyakinkan... Walau hanya sekadar kata-kata.
Kanan  : Kau tegas sungguh.
Kiri      : Aku memang tegas. Jadi, cuba sekali saja katakan padaku, “Kiri, aku mencintai kamu.”
Kanan  : Aku tidak boleh. Sebab bagiku itu hanya kata-kata. Sedangkan cintaku padamu jauh lebih dari sekadar kata-kata.
Kiri      : Jadi kau tidak mencintaiku...
Kanan  : Kiri, kau ini...
Kiri      : Kalau kata-kataku salah, ya perbaiki aaytnya!
Kanan  : Kamu yang harus memperbaiki cara berfikirmu!
Kiri      : Jadi kamu memang tidak mencintaiku?
Kanan  : Aduh!
Kiri      : Kenapa aduh?
Kanan  : Kamu salah!
Kiri      : Apanya yang salah?
Kanan  : Aku bukan tidak cinta kamu!
Kiri      : Jadi kamu apa...?
Kanan  : Aku sayang kamu.
Kiri      : Sayang? Jadi cuma sayang...?
Kanan  : Aduh...
Kiri      : Kenapa aduh lagi? Jadi kamu tidak boleh mengucapkan cinta padaku sebab kamu hanya sayang padaku?
Kanan  : Bukan begitu.
Kiri      : Lalu macam mana?
Kanan  : Oke, aku cinta kamu! Puas?
Kiri      : Puas. Terima kasih. That simple, isn’t it? Kenapa tidak dari dulu-dulu....

Kanan  : Sungguh memerlukan tenaga....

Kiri      : Itu sekadar ucapan, katamu. Kenapa begitu memerlukan tenaga...?

Kanan  : Hhhh.... Apa lagi selepas ini?

Kiri      : Aku ingin kamu mengucapkan itu di depan kawan-kawan kita.

Kanan  : Great...

* See the miss-communication relationship here? Haha!


kanan:ei buchuk la dye nie
kiri:tp kite dah pkai pefume la td

p/s: perlakuan dilakukan atas dasar sayang @ cinta..?

Tuesday, 14 June 2011

mAkNe....

"jangan engkau jangan pergi
jangan tinggal ku sendiri
jangan tinggal kan carta hati
kau janji kan bahagia
ku janji kau tak terluka

teruslah berada di carta hati kita"


salam penyapaan pd sang pembaca budiman
lewat pg ke ptg mencari ilham ada pun senyuman
menanti belum menjadi pasti dlm penantian kemesraan
kau insan tersayang menjadi harapan si sanjungan....

tinta yang tidak bermata,

awak.....
hari ini awk dpt rasekan ape yg tlh sy rasekan iyenye mmg skit  tidak b'makne kite akn t'pisah jaoh dgn adenye perasaan seperti itu di sebabkan keadaan yg tertentu. 
awk tw tak? yewp sudah pasT tidakkan sbb sy xberitahu ape2 lagi.
tp sy nk btw nie xde ape2 yg b'laku dgn 'keadaan' yg b'laku pd suatu ketika dahulu.
sy msh sedar akn tntang dr sy sendiri ni.
awk xyah ungkit lagi yewp kenangan yg tlh lalu,pasT menyentap sanubari.
sy mmg sngt kisah akn tntg mase yg akn dtg cumenye sy mahukan yg lpas d troskn b'lalu.
sy mntak maaf dgn awk bnyk2 tlh melukan hati awk tp p'cayelah sy msh p'lukan awk dlm idop sy nie.
kekecewaan tidak m'bawa maksod utk kite layu di ufuk awangan lamunan sendiri lantas di tindas kelekaan bayu.

awak,
mungkin dgn ape yg kite lalui tlh menyedarkan kite betape p'lunye utk kite merasakn sesuatu apabila insan yg kite sayang tlh lakukan sesuatu supaya kite boleh dpt tahu ape itu yg di katekan oleh akl dgn maknenye telah terbuku,'perasaan'.
maafkan sy sekali lagi ye sebab ade perkare sy tidak b'teros trg dgn awk tp pd hakikatnye saye tidak mahu awk rase t'luke,kecewe,marah dan segalanye.
percayelah sy sngt2 menyayangi awk sebab awk adalah dr awk sy xmo tiadenye awk.
benarkan sy menyayangi awk yewp.<3

Wednesday, 20 April 2011

hitam - putih

ukhwah kemesraan p'buka bg pembacaan,
buat tatapan insan yg ingin d tujukan,
dgn ape yg t'jadi pasT ad tujuan,
sedar dan bangkitlah dari lamunan.

....................................................................

ini kisah cinta kisah nyata saat tinta maya ini d gerakkan tanpe adenye mate d pakse.
eh paham ke puitisan yg aq nyatakan d sinie atas dasar p'ceritaan pd kamu semua.?
bg yg penuh dgn madah t'helah paham la agaknye tp bg yg m'helah nafas tiade b'madah sama ad naik x turun2 or breath out forever no  c0ment, pahamkan sendiri la ye.

L:sy msh sayang kan awk
P:??? (g jaoh2 sibuk je)
"awak cr penganti dr saye ea, saya tw awak sukar nak lupekan sy tp xpe lame2 awak akn lupe punye, sy bkn yg t'bex utk awak,  tp kite tetap kawan".

pnah x mne2 boys/ladies ckp camnie kire mase same2 cople dlu la. eh siyes babe ayt mcm sdp utk d dengari tp bikin panas dlm atie, klo kuali d tenggekkan kt atas dapur api sure2 bontot kuali 2 hitam legam yg tak t'peri same la bengangnye atie pd saat dan ketike itu.TAPI. p'lu la +ve kan dr sendiri mybe masa itu ade sebab yg t'lalu m'desak utk mereke b'kate sedemikian rupe.

helllloooooooo.! no matter d reasons are given cube la bnyak2 kn b'sabar.btl x klo aq katekan itu semua tentang 'prasaan' yg m'cengkam d benak jiwe yg t'amatnye seksa utk d tanggong oleh mereke.?wow mmg cumil ayt aq nie.hahaha.....
manusie lagi pintar dr haiwan yg d bekalkan akal utk ligat b'fikir so keletahan b'fikir yg waras mampu utk tindakan yg sewajarnye.

meh aq evaluate by partially from the above 'sweet sentence' d mane
basically mmg ad 2 j kcerahan warna dlm khidupan nie sama ade hitam b'maksod putih dan vice-versa:
1-awk cr penganti dr sy-
awk oh awk,sy nk ckp kt awk nie.Awk ingt sng ke nk ganti dr awk 2.?awk 2 manusie tw,hnye dr awk je adalah dr awk,awk 2 bknye cam tayar kerete bley dpt kt bonet kerete.awk ckp kt sy kt mne sy bley dpt gantinye sme mcm awk.Ade jual kt watsons,gardian ke, mamak corner ke.eh awk nie nk kene lem*ang(geram sesaat dua). Xde penganti utk awk 2 tw ke tw? ke xtw tp tw?

2-sy tw awk sukar nk lupekn sy tp lame2 awk akn lupekan punye-
nie lagi la sy malas nk paham dgn kadaran yg seriyes apelah lagi dueriyes or beriyes-riyes.awk ckp awk tw,mksodnye awk sememangnye tw sy nie x mampu lupekan awk klo disable person kite sy nie kurang upaye la nk lupekan awk sebab sy nie ad IQ yg tinggi(bangge dr sndr plk).xdelah garu je 2.iyewp awk mmg dah tw sukar+payah kan utk sy lupekan awk kan tp sj nk sdpkan atie UdanG 2 yg awk ckp lame2 akn lupe.hhuhuhuuh(gelak2 manje).mmg x la kan.kire same la cm ayt aq nie 'sndr punye tw sndr tw la'

3-sy bkn yg t'bex utk awk-
doa: Ya Allah ya Rahim, kuat dah tabah kanlah atie hambamu inie...aminnnnnnnnnnn.~(makmum).
npe tbe2 awk ckp awk bkn yg t'bex utk sy.?abis slame nie awk sememangnye yg t'bex ke utk sy.? awk sy trime awk seadanye la.hakikat kehidupankan: atas-bawah,depan-belakang,kurus-kedengking opss kurus-gemok. so,awk phm x ape yg cube sy sampaikn nie.?dah 2 klo awk dgn yg len ape mungkin awk yg t'bex utk dy plk.?sy xmrh p0wn kt awk, geram je.padan muke awk.

4-tp kite ttp kawan-
eh awk nie,td ckp suruh cr pengantila, lupekanlah skonk nie ckp kite tetap kawan.awk nk sy lupekan awk ke nk kawanmakin t'pusing la pemikiran waras sy nie.sungguh p0wn awk msh ttp bley trime sy sebagai kawan ape mungkin dr sy sndr bley b'kwan dgn awk.? awk dr kecil pnah dgr kan, kacang selalu lupekan kulit tp awk pnah x dgr kulit lupekan c kacang.?soalan nie samelah cam klo sy tnye kt awk: bley x awk sayang kat sy walaup0wn awk dah ad penganti.BINGGO>>>

ape masalahnye.?masalahnye.....ha inilah masalahnye, niela masalah ko(pinjaman dr kate jalil hamid dlm cerite '... dlm botol').
<dok diam2 xyah bnyk ckp>

xde masalah sebenarnye,mksod aq camnie,klo btl dy dah suke kt ko then ko dah kc arapan+pluang kt dy kire kc feedback la lateron,  ko ckp cm ayt ats 2,bkn ke sndr yg cr masalah.tolonglah selesaikan masalah inie.

p/s:p'gunaan akal yg b'nas m'pu m'buke minda yg d bawah sedar

Monday, 18 April 2011

slm ukhwah...
p'mulaan bicare bg pena yg tiade b'mate,
b'sendirian hnye mengenangkn kisah yg b'laku saat b'same mase..
huhuuh....keluh kesah dlm diriku
detik p'bualan antere t'paku:
Qa:npe ko nie?
aQ:owh sj je, suke t'menong.
Qa:ad probs ke?
aQ:mnusie mne x pnah d duge.
Qa:jd btl la ko nga ad probs nie?
aQ:erm yewp dgn andaian ko 2.
Qa:psl cinte?
aQ:cinte mnusie mmg bute.
Qa:dah tw bute npe b'cinta?
aQ:sayang hingge gile bayang.
Qa:ko p'caye dy?
aQ:mne mungkin aq sanggop kehilangnnye.
Qa:doa+usaha+tawakal la.
aQ:btl, tp aq x slese dgn phk yg len.
Qa:ad yg usha dy?
aQ:pastila lelaki ingin b'samenye.


eh kte bley b'pk kn,bkn ke p'mulaan saat p'kenalan dulu b'dasarkn kepercayaan dan kejujuran, npe tbe2 rase gusar dgn ape yg b'laku andai ko tw akn risikonye itu.dah mulai syakwa sangka? owh sngt tksub dirimu...
seraya b'kate "mungkin inilah manusie".
bkn xp'caye la!!!!!!!!!!!!kn aq ckp kurang slese,ko rasekn dlu bru ko tw.ckp smue owg bley ckp sbb ckp 2 x kene bayar..F.0.C  FULLSTOP
tp no body know about their future spouse ryte.?rilex la xyah la nk beriya sngt.ala dye mmg kwn je dgn dy xyah la pk yg bkn2.ag p0wn dy 2 kn blom jd hak ko p0wn, jgn kongkong t dy rimas ko gak yg melepas.
cm lalang nasihatmu itu ke kiri dan ke kanan, both are equally chances+fair and square.xpaham mne yg ko tujukan.hnye mampu t'senyum d buai oleh kata2 mu.
"dye nk kwn je k0wt"...dah xde owg len ke dye 2 nk kwn npe p'lu nk kwn dgn dy.? kurang kwn2 yewp..
lantas akal b'fikir..............................................................
cube ko pk plk, 1 day if u have a wife then someone interested wana 'kawan' dgn isteri ko? can u imagine it.?
whay not as awek we treat as a wife also but we should be behave our self.just put some limitation...
bukan kah itu m'pu menyelamatkn keadaan drpd genting.
ermmmmmmmmm....pndai2 lah manage prasanye lantas pergi mninggalkn kate2 untuk tatapan+peringatan b'same.

p/s:sesorang insan itu adlah tidak sempurna namun bg hal yg demikian rupa jd la sesorang yg t'bex adanye.

Monday, 4 April 2011

saAt kit3 t'lekA


Bismillah....
saat pena tidak b'mata m'coretkan sebuah kata.

p'jalan hidup m'merlukan kita utk mementukan d mana adanya haluan utk kita b'bekalkan ilmu d jiwa.
sungguhpun tidak t'duga dgn apa yg d lalui namun merafa'kn kesyukuran masih ad yg m'beri.
sering kali kita menyangka adapun baik utk kita tp pd-Nya adalah sebaliknya sebagai suatu hikmah.
kelalaian, kelpaan, m'buatkan kita acapkali melakukan kesongsangan dlm p'lakuan yg t'dapat dlm diri kita.
tidak menyangka bagi sesuatu adalah dr apa yg kita usahakan utk m'dapatkan sesuatu adanya peluang d sudut itu.
mungkin sukar utk menerima sesuatu dr pandangan yg b'beza kerana kita adalah manusia yg t'buai akn adanya noda.
tidak pula t'sangka dgn apa yg b'laku m'berikan setiap ruangan adalah memori indah dlm diri kita.
sabar sertailah syukur agar kita selalu m'ingati akn pemberian-Nya secara p'cuma.

p/s: qada' dan qadar adalah penentuan dan penetapan...

Monday, 28 March 2011

kiAsaN kaLbu

Bismillah....
coretana pena yg tidak b'mata ats dasar melaluinya


Firman Allah SWT:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ
Wahai manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhankamu, dan penawar bagi penyakit dalam dada kamu, dan hidayah petunjuk (untuk keselamatan), serta rahmat bagi orang-orang yang beriman.
( Surah Yunus: 57)




ada pun coretana hanye utk dr sendiri namun bg utk tujuan itu adalah kesinambungan antare 1 dgn yg lain.
ramai hanye m'pu utk b'kata sunguh ia hanya tidak m'pu utk menanggung akn adanya dr apa yg d lalui dari segenap sudut yg b'beza.
ramai juga yg menyangka dgn ada sesuatu adalah baik utk memilikinya sedang hanya Dia mengetahui tentang sesuatu meskipun adnya itu.
tidak boleh tidak keperitan dlm p'carian adalah sesuatu usaha bg tujuan penemuan sebagai pengertian yg cukup b'makna dlm kehidupan.
pancaroba dunia sering kali menikam kalbu menimbulkan seribu satu helah dimana ianya wujud prasangka yg tiada t'noktah.
terkesima, namun bg hal yg demikian haruslah utk d ingati detik waktunya itu bagaikan pengajaran titian menanti.

p/s: panduan al-Quran penenang jiwa